نشست پرسش و پاسخ فیلم "برخورد خیلی نزدیک" برگزار شد.
اسماعیل میهن دوست کارگردان فیلم در مورد شکل روایت فیلم گفت: دوست داشتم فیلم را به این شکل روایت کنم. منطقی بود برای این قصه از چنین روایتی استفاده شود و قصد داشتیم یک قصه بارها گفته شده را با شکل روایت تازه بیان کنیم و روایت را به گونهای روایت کنیم که در عین تک خطی بودن، روایت غیر خطی آن هم از شکل جدیدی پیروی کند.
وی با اشاره به مخاطبان فیلمها بیان داشت: نباید مخاطبان را خیلی دست کم بگیریم. جوانان امروز دسترسیهای مختلفی به فیلم دیدن دارند. ضمن اینکه این نوع روایت باعث میشود مخاطب را در ساخت فیلم شریک کنیم. به نظرم فیلم از بده بستان با مخاطب شکل میگیرد و بخشیهایی از فیلم را باید با مخاطب پر کرد.
میهن دوست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر سطحی بودن تاثیر برخی اتفاقات لحظهای بر فیلم تصریح کرد: بارها گفتهام که هر کس از دید خود فیلم را بررسی میکند. اما امروز میگویند زندگی تحت تاثیر اتفاقات است و این مسئله را در زندگی خودمان هم حس میکنیم.
کارگردان برخورد خیلی نزدیک با بیان اینکه فیلمنامه را در سال 83 نوشته در مورد واقعی بودن داستان آن نیز گفت: کل داستان مبنای واقعی نداشت اما بخشهایی از آن از ماجراهای واقعی بود.
نازنین مفخم، تدوینگر فیلم نیز گفت: هر فیملی شکل خود را دارد اما این فیلم یکی از آثار لذتبخش من است و فکر میکنم جزو کارهای خوب من محسوب میشود. معتقدم مونتور باید درگیر کار شود و منتوری که درگیر کار نشود. اصلا مونتور نیست. من در مرحله فیلمنامه این اثر نبودم اما وقتی فیلمنامه را خواندم آن را پسندیدم. فیلمنامه در مجموع ریتم خوبی داشت که امیدوارم توانستهباشم آن را حفظ کنم.
آناهیتا نعمتی یکی از بازیگران فیلم نیز بیان داشت: طی صحبتهایی که با آقای میهن دوست داشتیم به این نتیجه رسیدیم شخصیت نرگس خیلی ساده بود و به قول "ناهید" بیشتر از نوک دماغش را نمیدید و فکر میکرد خوشبختترین آدم روی زمین است. شخصیت شوهرش را خیلی زود باور میکرد. فکر میکنم این شخصیت باورپذیر بود.
وی در مورد سن و سال خودش نیز تصریح کرد: من با توضیح آقای میهن دوست موافقم. روایت دو شخصیت نرگس و ناهید از دوران کودکی را نشان میداد که خوشبختیشان محدود به خانهشان و مسائل خانه بود و خیلی خوشحال هستم که این نقش را بازی کردم.
لادن مستوفی دیگر بازیگر زن فیلم نیز گفت: یکی از ویژگیهای این نقش و فیلم، پیچیدگی آدمها بود. دیروز در یک دفتر سینمایی بودم. دوستی گفت فیلمنامه را خواندم که خیلی خوب بودهاست و امیدوارم در ساختار نیز فیلم خوبی شدهباشد. معتقدم به این کار نمیتوان به عنوان یک کار اول نگاه کرد و فیلم کاملا منسجمی است. پیام فیلم در واقع این است که نباید قضاوت کنیم. این مسئله کاملا در روابط آدمها لحاظ شدهاست.
شاهرخ فروتنیان یکی دیگر از بازیگران فیلم نیز در مورد شیطنت کاراکترش در فیلم گفت: شیطنت این شخصیت پیشنهاد آقای میهن دوست بود و فرم خشن پلیسی را از این کاراکتر گرفته بود.
مانی صادقزاده سازنده موسیقی فیلم نیز گفت: من کارم را پس از پایان فیلمبرداری آغاز کردم و سعی کردم در عین اینکه کارم جلب توجه نکند و از فیلم بیرون نمیزند. در عین حال میخواستم سرسری هم نباشد.
وی همچنین در مورد سوابق خود تصریح کرد: این فیلم اولین اثر سینمایی مستقل من است و قبلا به عنوان دستیار فعالیت کردهام. اما موسیقی چند فیلم ویدئویی و کوتاه را ساختهام و تجاربی در کار مستقل داشتم که برایم با ارزش بود. نکتهای که برایم در این فیلم بسیار با ارزش بود درک جدیدی از موسیقی توسط یک فیلمساز است و میهن دوست کارگردانی است که واقعا موسیقی را میشناشد به همین دلیل یکی از راحتترین کارهایی بود که انجام دادم.برای شنیدن و دانلود صوت مورد نظر به سایت رادیو اینترنتی ایران صدا به این آدرس مراجعه نمایید.[You must be registered and logged in to see this link.]
اسماعیل میهن دوست کارگردان فیلم در مورد شکل روایت فیلم گفت: دوست داشتم فیلم را به این شکل روایت کنم. منطقی بود برای این قصه از چنین روایتی استفاده شود و قصد داشتیم یک قصه بارها گفته شده را با شکل روایت تازه بیان کنیم و روایت را به گونهای روایت کنیم که در عین تک خطی بودن، روایت غیر خطی آن هم از شکل جدیدی پیروی کند.
وی با اشاره به مخاطبان فیلمها بیان داشت: نباید مخاطبان را خیلی دست کم بگیریم. جوانان امروز دسترسیهای مختلفی به فیلم دیدن دارند. ضمن اینکه این نوع روایت باعث میشود مخاطب را در ساخت فیلم شریک کنیم. به نظرم فیلم از بده بستان با مخاطب شکل میگیرد و بخشیهایی از فیلم را باید با مخاطب پر کرد.
میهن دوست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر سطحی بودن تاثیر برخی اتفاقات لحظهای بر فیلم تصریح کرد: بارها گفتهام که هر کس از دید خود فیلم را بررسی میکند. اما امروز میگویند زندگی تحت تاثیر اتفاقات است و این مسئله را در زندگی خودمان هم حس میکنیم.
کارگردان برخورد خیلی نزدیک با بیان اینکه فیلمنامه را در سال 83 نوشته در مورد واقعی بودن داستان آن نیز گفت: کل داستان مبنای واقعی نداشت اما بخشهایی از آن از ماجراهای واقعی بود.
نازنین مفخم، تدوینگر فیلم نیز گفت: هر فیملی شکل خود را دارد اما این فیلم یکی از آثار لذتبخش من است و فکر میکنم جزو کارهای خوب من محسوب میشود. معتقدم مونتور باید درگیر کار شود و منتوری که درگیر کار نشود. اصلا مونتور نیست. من در مرحله فیلمنامه این اثر نبودم اما وقتی فیلمنامه را خواندم آن را پسندیدم. فیلمنامه در مجموع ریتم خوبی داشت که امیدوارم توانستهباشم آن را حفظ کنم.
آناهیتا نعمتی یکی از بازیگران فیلم نیز بیان داشت: طی صحبتهایی که با آقای میهن دوست داشتیم به این نتیجه رسیدیم شخصیت نرگس خیلی ساده بود و به قول "ناهید" بیشتر از نوک دماغش را نمیدید و فکر میکرد خوشبختترین آدم روی زمین است. شخصیت شوهرش را خیلی زود باور میکرد. فکر میکنم این شخصیت باورپذیر بود.
وی در مورد سن و سال خودش نیز تصریح کرد: من با توضیح آقای میهن دوست موافقم. روایت دو شخصیت نرگس و ناهید از دوران کودکی را نشان میداد که خوشبختیشان محدود به خانهشان و مسائل خانه بود و خیلی خوشحال هستم که این نقش را بازی کردم.
لادن مستوفی دیگر بازیگر زن فیلم نیز گفت: یکی از ویژگیهای این نقش و فیلم، پیچیدگی آدمها بود. دیروز در یک دفتر سینمایی بودم. دوستی گفت فیلمنامه را خواندم که خیلی خوب بودهاست و امیدوارم در ساختار نیز فیلم خوبی شدهباشد. معتقدم به این کار نمیتوان به عنوان یک کار اول نگاه کرد و فیلم کاملا منسجمی است. پیام فیلم در واقع این است که نباید قضاوت کنیم. این مسئله کاملا در روابط آدمها لحاظ شدهاست.
شاهرخ فروتنیان یکی دیگر از بازیگران فیلم نیز در مورد شیطنت کاراکترش در فیلم گفت: شیطنت این شخصیت پیشنهاد آقای میهن دوست بود و فرم خشن پلیسی را از این کاراکتر گرفته بود.
مانی صادقزاده سازنده موسیقی فیلم نیز گفت: من کارم را پس از پایان فیلمبرداری آغاز کردم و سعی کردم در عین اینکه کارم جلب توجه نکند و از فیلم بیرون نمیزند. در عین حال میخواستم سرسری هم نباشد.
وی همچنین در مورد سوابق خود تصریح کرد: این فیلم اولین اثر سینمایی مستقل من است و قبلا به عنوان دستیار فعالیت کردهام. اما موسیقی چند فیلم ویدئویی و کوتاه را ساختهام و تجاربی در کار مستقل داشتم که برایم با ارزش بود. نکتهای که برایم در این فیلم بسیار با ارزش بود درک جدیدی از موسیقی توسط یک فیلمساز است و میهن دوست کارگردانی است که واقعا موسیقی را میشناشد به همین دلیل یکی از راحتترین کارهایی بود که انجام دادم.برای شنیدن و دانلود صوت مورد نظر به سایت رادیو اینترنتی ایران صدا به این آدرس مراجعه نمایید.[You must be registered and logged in to see this link.]