انسان در زندگى خود بايد رنگى را بپذيرد؛ رنگ سليقه، قبيله، نژاد، محيط، اقتصاد، حكومت و... امّا همه رنگ‏ها به مرور زمان پاك مى‏شوند؛ ولى رنگ خدا مى‏ماند، چون همه فنا پذيرند جز خداوند. «كلّ شى‏ء هالك الاّ وجهه»( قصص، 88.)
در ميان تمام ساختمان‏ها و در تمام كشورها، ساختمان‏هاى مذهبى ماندگارترند؛ چون به نوعى رنگ خدا دارند.
در ميان شخصيت‏ها، نام انبيا ماندگارتر است، چون رنگ الهى داشتند.
در ميان بيابان‏ها، صحراى سينا و عرفات.
در ميان كوهها، كوه حرا و طور.
در ميان آبها، آب فرات و زمزم.
در ميان نامگذارى‏ها، نام‏هايى كه جنبه مذهبى دارد.
در ميان اعياد، عيدهايى كه به مذهب گره خورده‏است.
در ميان كتاب‏ها، كتب آسمانى ماندگارترند.
آرى، بهترين رنگ، رنگ خدايى است. «صبغة اللّه و من أحسن من اللّه صبغة»( بقره، 138.) زيرا:
1. رنگ الهى همرنگ با فطرت و عقل سليم و منطق است.
2. خريدار و مشترى اين رنگ، خداوند است.
3. بهاى آن بهشت نامتناهى است.
4. از هركس و در هر زمانى و هر موقعيتى كه باشد خريدارى مى‏شود.
5. چيزى كه رنگ الهى داشته باشد، خريدار دارد گرچه كم باشد. «فمَن يعمل مثقال ذرّة»
6. چيزى كه رنگ الهى داشته باشد، اگر در آن عيبى باشد، خريدار اصلاحش مى‏كند. «و اصلح بالهم»(محمد، 2)
چنانكه در دعا مى‏خوانيم كه بعد از نماز بگوييد: خدايا! اين نماز من بود، اگر در ركوع و سجودش خلل و نقصى است آن را اغماض كن و ناديده بگير.
7. رنگ الهى، امدادهاى الهى و رهنمودهاى الهى را به دنبال دارد. «و الّذين جاهدوا فينا لنهدينّهم سبلنا»(عنكبوت، 69.)
8. رنگ الهى هيچ وقت دچار بى‏رونقى و كساد نمى‏شود، چون مشترى خداست وهمه‏جا حاضر است